Paarden Slaapkamer ideeën

Een grote vraag die ik me regelmatig stel… Hoe krijg ik een mooie paard gerelateerde kamer zonder dat hij te kinderachtig wordt.
Ik ben inmiddels bijna 15, en raak nog steeds niet uitgepraat over paarden en alles eromheen. En het liefst wil ik ook dat mijn grootte passie te zien is in mijn kamer…
Dus ga je googelen, en dit is wat je vind…


Hoe dol ik ook ben op paarden (en paars!) is dit absoluut niet een kamer waar ik elke dag mijn huiswerk in zou willen maken en eindeloos praten met mijn vriendinnen over paarden…. Na heel veel zoek werk op google heb ik her en daar toch wel een aantal gave manieren gevonden om je kamer helemaal paard-proef te maken. Ik ga jullie mijn favorieten kamers laten zien per leeftijdscategorie.
Pas op! #PINTERESTLIE
De pinterestlie, oftewel die pinterest leugen is een foto van (vaak) een keuken, woonkamer of badkamer, waarop er maar een handdoekje op het kastje ligt met een kaarsje ernaast en de rest perfect opgeruimd of ingericht is. Deze foto’s zijn enkel om wat inspiratie op te doen, probeer niet je hele kamer zo precies in orde te krijgen maar geef er je eigen finish en touche aan! Zodat het echt jouw kamer wordt.
8-10:

Naamloos 14
Rond deze leeftijd beetje doe je het liefst overal op je kamer alle paarden posters die je ooit van die penny hebt gekregen met plak (geen aanrader de poster resten zijn na 6 jaar nog zichtbaar) op je muur plakken. Dit komt alleen erg snel rommelig over. Met een mooi kleurig paarden dekbed, her en der wat knuffels, 3 of 4 mooie foto’s, enkele beeldjes en zelf geknutselde rozetten ziet je kamer er al veel netter uit met wel een duidelijk paarden tint eraan!

11-13:
Naamloos 13
Rond deze tijd vond ik het erg leuk om wat meer op het kleine detail te letten. Zoals (op de rechter foto) bijvoorbeeld die hoefijzers boven de gordijnen, of een staldeur in plaats van een saaie witte, al zou ik er wel geen levens groot paard in zetten… Neemt veel ruimte in beslag en het is best eng. :’)
Ook wat minder kleuren, probeer wat beperkt te blijven in het aantal kleuren dat je gebruikt binnen 4 basis kleuren blijven is perfect! Op het moment is pastel erg in maar houd jij meer van felle kleuren dan is dat ook prima. Probeer het roze en het paars te beperken dit zorgt er voor dat je kamer er snel kinderachtig uitziet.

14-16:

Naamloos 17
O gunst! Als ik de ruimte toch had…
Het gave aan deze kamer is dat ondanks dat hij alle elementen heeft van de kamers voor jongere leeftijden (Stal deur, roze, veel lintjes etc.) vind ik dit toch wel de beste jongere paarden kamer op het internet! Als je de poster, foto’s lintjes en het zadel weghaalt had het een “normale” slaap kamer kunnen zijn, en dat vind ik prima voor mijn leeftijd!
Door een normale basis slaapkamer te maken en wat foto’s een groter paard (of dat nou behang of een poster is) en een oud zadel, of een paar laarzen ergens neer te zetten heb je een perfecte jongere paarden slaapkamer! Ik bedoel kijk zelf nou, stel jij bent echt gek op paarden , je bent rond de 15 jaar oud en je hebt een kamer zoals dit… Dan ga je me niet vertellen dat je er ontevreden mee bent :’)
18+
Naamloos 15
Vanaf het moment dat je (jong) volwassenen bent, kan het hele ‘overal paarden in mijn kamer’ gebeuren gewoon niet meer… Waarschijnlijk ga je rond die tijd ook samen met een ander wonen en deel je misschien ook de zelfde slaapkamer, en als deze persoon niet helemaal into paarden is kan ik begrijpen dat hij geen eenhoorn knuffel in zijn bed wil die hinnikt zodra je hem aanraakt.
Dus net als bij de jongeren kun je beter je kamer op een basic manier inrichten en er vervolgens een groot paarden schilderij ophangen, misschien nog een paar paarden kussentjes en mocht het nog niet te vol zijn ook ergens die mooie ouwe paard rijlaarzen neerleggen.

Mocht je nou nog geen genoeg hebben van ideeën voor een paardachtige slaapkamer, dan heb je hier nog een paar items op een rij die super leuk zijn voor je slaapkamer:

Naamloos 18

Zoals dit prachtige behang

!Naamloos 19

Deze leuk ingerichte kast! (Kijk ook naar de versiering op de kast.)
Naamloos 20
Deze hoefijzer hanger.
Denk goed na je kunt nog veel meer met hoefijzers maken.
Naamloos 21
Dit hindernissen bed!

En ten slotte:
Naamloos 22
Dit bedoel ik met kleine mooie details, wat een leuke lamp!

Ik hoop dat jullie wat inspiratie op hebben kunnen doe met dit artikel en mochten jullie meer delen zien of mijn paardenkamer laat het achter in de comments!

3 gedachtes over “Paarden Slaapkamer ideeën

  1. Hallo, ik zie bij jullie paardenkamer ideeen een leuke poster/behang van een silhouette van ruiter en paard met roze achtergrond. Wij willen de kamer van onze jongste dochter veranderen en vinden dit een leuke afbeelding. Hebben jullie enig idee waar je deze kunt kopen?

    Like

    1. Hoi Gea,

      Ik heb zelf niet echt een idee waar je deze zou kunnen kopen. Ik weet dat Izabelle op haar kamer wel een grote
      poster heeft hangen van vivaldi, misschien dat Izabelle weet waar je dit kunt kopen. Zal het eens aan haar vragen 🙂

      Groetjes Denise

      Like

    2. Hoi Gea,
      Deze poster is te koop in de UK bij verschillende warenhuizen. Hij valt ook makkelijk online te bestellen, gewoon even googelen; Horse bedroom silhouette poster. Ik hoop dat ik je heb geholpen!
      groetjes

      Like

Geef een reactie

