Review: Decathlon atniklit en glasspray

Na mijn laatste review over de budget shampoo van de Decathlon was ik erg benieuwd naar welke andere budgetproof producten deze winkel in zijn schappen heeft staan. Zo kocht ik enkele dagen geleden deze antiklit en glasspray van Fouganza. Ik was erg  benieuwd, werkt het net zo goed als de shampoo?

Er zit 150 ml in het flesje en je betaalt er €2,95 (€19,67 per liter) voor prima prijsje toch?

Kijk verder voor mijn complete review

De flacon

Het flacon is van stevig plastic gemaakt met een spuitdop die je alle kanten op kunt draaien, ondanks dat spuitdoppen er handig en hygiënisch zijn vind ik ze nooit zo geweldig omdat er aan het einde van de race altijd nog wat product onder in de fles blijft liggen die je dan niet meer kunt gebruiken.

De spuitdop is verder wel fijn in te drukken, niet eentje die al indrukt als hij tegen bijvoorbeeld tegen de rand van je poetstas aanstoot maar je hoeft nou ook weer niet met je hele gewicht op die dop te springen om er iets uit te krijgen.

Het etiket is net als de shampoo watervast, op het moment dat hij nat is gaat hij niet schijven of kreukelen, er staat wel wat weinig tekst op het etiket, nou ja weinig… Eigenlijk heel veel, maar het is maar een zinnetje over hoe je het product moet gebruiken en dat in 100 verschillende talen. Ik had graag wat meer over het product geweten gekomen. Van mij mogen al die vertalingen de volgende keer op een losse handleiding.

De Inhoud

De ingrediënten, net als bij de shampoo staat aqua (water) boven aan de lijst, wat betekent dat daar het meest van in het product zit. Ik kijk bij het kopen van producten die ik op de huis/vacht van mijn paard smeer/spuit altijd of water bovenaan staat. Dit zijn namelijk de producten die minder agressief werken en beter zijn voor de pH waarde van de huid van je paard.  De inhoud is wit en zou vloeibaar als water, er zitten verder geen glitters of geur stoffen aan. Al dacht ik ver weg wel een lichte vanille geur te ontdekken.

Het gebruik

Tjaaa… Op de verpakking stond, spuiten in de manen of op de vacht (Kan dat ook tegenwoordig), laten drogen en dan pas uitkammen voor optimaal resultaat. Goed, daar gaat ie *spuit*  …

Waaaaaarom droogt hij zo langzaam? Mijn geduld is op en ik kam gewoon door…    En hij werkt prima, ik glij makkelijk door de manen heen zonder mijn lang gespaarde plukjes eruit te trekken. Al spuit de spuit dop heel erg gecentreerd op een plek. Als je alles goed over de manen verdeelt wilt binnen 5 keer spuiten moet je zeker van een afstand van minstens 30cm spuiten, nadeel hier van is dat er een boel antiklit de lucht in gaat. Dit maakt hem eigenlijk niet zo erg zuinig in gebruik, maar hij blijft nog steeds goedkoper als een gemiddelde antiklit.

Je kunt hier duidelijk zien dat de antiklit heel erg op een plek gespoten is, en dat dit net iets te ‘nat’ is.

Ik heb het overigens ook op zijn lichaam gespoten, ik heb gekozen voor zijn schouder. Tja,hier moest ik wel wachten op het gedroogde effect, opzicht prima, het zorgde voor een beetje het zelfde effect als de shampoo. Hij kreeg daar weer meer glans en werd “intenser” zwart. Maar als je het hele lichaam van je paard hiermee wilt besprayen zul je behoorlijk wat product moeten gebruiken, ik zeg prima als je je paard mooi wil op wedstrijd en je kunt hem niet wassen.  Maar om elke dag mee te nemen in de poetsbeurt? Nee.

Al met al ben ik toch wel tevreden met deze spray, hij is fijn in gebruik, maar ik ben er niet zo enthousiast over als bij de shampoo, hij is wel lekker budgetproof maar ik zal hem waarschijnlijk niet opnieuw kopen. hij werkt prima als je een normale antiklit wilt, hij heeft geen speciale werkingen. En als ik een ‘normale’ antiklit wil ga ik gewoon naar de drogisterij zoek ik de minst “agressieve” antiklit voor mensen haar die ik kan vinden en dan gebruik ik die gewoon, en die kun je al vinden voor €1,-  Die zou ik dan wel niet op de vacht van mijn paard durven gebruiken.

De antiklit/glasspray kost €2,95 (150 ml) en is er ook in een 500 ml variant die kost €5,95.

Er is een decathlon in Best, Kerkrade en Amsterdam. (En Decathlon Leeuwarden en Apeldoorn zijn onderweg.)

Geen bij jou in de buurt? Geen probleem tegenwoordig kun je ook online bestellen.

150 ml:

http://www.decathlon.nl/ontwarrend-glansmiddel-150-ml-id_8151531.html#anchor_ComponentProductAdvantages

500 ml:

http://www.decathlon.nl/ontwarrend-glansmiddel-500-ml-id_8170042.html

Wij hopen dat jullie iets aan onze review hadden!

Liefs Izabelle en Denise

Een gedachte over “Review: Decathlon atniklit en glasspray

Geef een reactie

