★ Paarden koekjes: basis recept ★

Zowel ik als de paarden zijn echte cookie monsters! Ik maak dan ook met regelmaat simpele koekjes voor ze om er eentje te geven na hun harde werk. Er zijn werkelijk waar 101 recepten, ik heb ook echt een paarden kookboek (recepten vóór paarden, niet van paarden :’) ) met daarin allemaal recepten met dingen die ik voor de paarden kook van ijsje tot sandwich. Koekjes en taarten zitten er waarschijnlijk het meest van in, daarom laat ik jullie vandaag een van de ‘basis’ gezonden koekjes recepten zien!

Benodigdheden, voor ongeveer 12 koekjes:

                                                                                    ★  200 gram Volkorentarwebloem
★  150gr. Volkorenhavervlokken
★  225gr. Stroop
★  Paardenmueslie na keuze

Meng het volkorentarwebloem, de havervlokken en de stroop tot deeg, dit kun je het beste met je handen doen. Maar let op het plakt een beetje  dus stroop je mouwen goed op, en warm de oven van te voren op 180 graden.

Kneed alles goed door tot het echt een soort deeg wordt als het deeg bij het kneden te stevig is doe er dan een beetje water bij, is het te zacht doe er dan nog wat meel bij. Doe het een beetje op gevoel, maar liever te licht dan te zwaar.

Op het moment dat je een mooi zacht (hoeft niet glad) deeg hebt voeg je de muesli/haver/brokken toe. Kneed dit ook goed door zodat er overal evenveel muesli in zit.

Doe het deeg vervolgens in kleine vormpjes, cupcake vormpjes zijn prima, maar platte koekjes of pepernoten vorm gaan er ook mee door! Bak de koekjes in ongeveer 10 min tot ze hard en goudbruin zijn, haal na 10 minuutjes de koekjes uit de oven en breek er een oven, als het deeg van binnen nog niet hard is kun je de koekjes nog wat langer laten zitten op 160 graden.

Het is aan te raden om de koekjes nog een dag of 2, 3 in de koelkast of in een bakje te laten om ze verder te laten rijzen.

Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden, laat in de comments achter wat je de volgende keer wilt zien!

Liefs, Izabelle en Denise

3 gedachtes over “★ Paarden koekjes: basis recept ★

    1. Hoihoi,
      Het boek dat ik gebruik kun je helaas nergens bestellen omdat ik het zelf het samengesteld. Recepten die ik ooit heb geprobeerd typ ik uit en voeg ik toe aan het boek. Mocht je het leuk vinden zou ik het ooit kunnen inscannen en naar je toe sturen. 🙂
      Groetjes

      Like

Geef een reactie

