★ Top 3: Favorieten paarden boeken (series) ★

Ik ben een enorme boekenwurm, ik heb in mijn hele leven al honderden boeken verslind en verwacht er nog duizenden andere te lezen! Natuurlijk lees ik ook graag over mijn grote passie; paarden!

Ik heb denk ik alle paarden (verhaal) boeken wel heb gelezen, van Heartland tot War Horse en van Black Beauty tot Horseland prachtige boeken, de een zielig de andere spannend en de ander alles door elkaar! Vandaag laat ik jullie mijn favorieten boeken zien!

Naar de top: Anky van Grunsven

Dit boek geschreven door Anky van Grunsven & Anja de Crom is ontzettend interessant! Je leest, hoe Anky al als klein meisje graag springruiter wou worden, hoe ze haar eerste paard kocht en hoe ze uiteindelijk succes kreeg!

Ik ben geen enorme fan, maar ik vind het verhaal van Anky erg leuk om te lezen  en bijzonder om te lezen hoe ze na het overlijden van haar eerste (verjaardags-) paard, er alles aan deed om haar droom paard Prisco te kopen, en er vervolgens het hele dressuurterein me over sprong. Je leest hoe niet aleen over het paarden leven van Anky, maar ook over school, vriendinnen en overige!

Er zitten foto’s in het boek, maar ook kopieën van brieven, wedstrijd resultaten en soms een kijkje in het dagboek dat Anky destijds bij hielt. Ik kreeg zeker na het lezen van het boek een heel ander beeld over Anky, leuk om te weten, in mijn boek van Anky zit een originele handtekening van Anky met een lief berichtje.

Het boek van

Anja de Crom heeft Anky geïnterviewd en vervolgens met Anky samen het boek geschreven, het boek gaat over het leven van Anky, en hoe ze de top heeft bereikt!

Het boek is (onder andere) te koop bij:

http://www.bol.com/nl/p/naar-de-top-anky-van-grunsven/1001004002610489/

hij kost €25,50 en is de moeite helemaal waard!

Serie: Volbloed

Mijn voorkeur gaat bij boeken lezen altijd naar series, omdat het dan net een 10.000 bladzijdes lang boek is! De Volbloed serie geschreven door Joanna Campbell gaat over Amber, die helemaal verlieft word op het volbloed veulen Wonder. Het leuke is dat je alles in het leven van Amber meemaakt, in het begin is ze heel verdrietig als ze hun eigen stoeterij hebben moeten verkopen omdat door een virus al hun paarden zijn overleden en toen naar een enorme renstal Townsen Acres verhuizen, waar Wonder dus wordt geboren en ze haar met de fles opvoed. je leest de boeken echt als een snel trein! Ik ben een boel te weten gekomen over de rensport vooral over hoe hard hij is maar ook gewoon informatief.

Ik vind het heel spannend om te lezen over de races die Wonder rent, en of Wonder nou wel of niet mag blijven.  Spoiler:  Wonder raakt in het 5e of 6e zwaar gewond waardoor ze niet meer zal kunnen trainen en er dus word besloten als fokmerrie gebruikt te worden, vanaf dan zal het verhaal vooral dus vooral over haar veulen gaan, ook komt er een nieuw meisje, en ook Amber zal dus uit het beeld vervagen… Iets wat ik heel jammer vond omdat zij echt voor mijn het powerkoppel waren. Maar dat is iets heel persoonlijks zo zullen een boel andere een hele nieuwe verhaal lijn wel weer verfrissend vinden!

De volbloed serie is op een boel verschillende plekken te koop en kost €8,50.

De gouden Paarden Serie

De gouden paarden serie, ik aanbid het! Deze serie bestaand uit 7 boeken (waarvan ik er 2 nog niet heb, grrr…) is geschreven door Christine Linneweever. De aangeraden leeftijd is vanaf 9 jaar, zelf vind ik dat hij wel een beetje naar boven mag, het leesniveau is vrij hoog en de verhaal lijn soms ingewikkeld. Het leuke aan deze serie is dat elk boek over een nieuw paard gaat, het ene boek over een ontsnapte Konink uit de Oostvaardersplassen het andere boek over een wereldkampioen showpaard, dat wordt ontvoert.

De verhaallijn is bij elk vaar haal een beetje het zelfde, een paard is eerst gelukkig met zijn leventje, en plotseling beginnen er dingen te veranderen in zijn/haar leven die erg naar zijn. Het leuke aan de boeken is dat elk paard aan het einde, bij de persoon met wie hij het meest heeft meegemaakt en het liefst wilt zijn komt/mag blijven, en dan ook nog allemaal bij elkaar op stal! De boeken zijn ontzettend spannen, ondanks dat de verhalen in grote lijnen op elkaar lijken zijn het toch allemaal totáál verschillende paarden met totaal verschillende verhalen!

Ik ben dol op verhalen met een happy end en dat hebben deze boeken zeker, al zijn sommige verhalen erg spannend en heftig. Aan het laatste van elk boek lees je dat het paard met zijn (nieuwe) eigenaar op een stal staat, waar alle paarden van de vorige boeken ook staan. Ik verheug met altijd op het lezen van het einde van de boeken omdat je dan ook hoort hoe het met de andere paarden dan gaat.

Wat ik ook prachtig vind is de kwaliteit van de boeken, dit zijn de meest stevige boeken die ik ooit heb gehad, de kaft zit stevig vast het papier (FSC) is van een mooie dikke kwaliteit en een leuke finish en touch zijn de gouden pagina’s en paarden die je in het boek kunt vinden, net als de eerste letter van elk hoofdstuk is gemaakt van een paarden alfabet!       Ooh, en forgive me voor mijn zeer amateuristische Rudolf nagellak :’)

Ook deze boeken kun je op bol.com kopen voor een mooie prijs van €12,50 per stuk!

Ik hoop dat jullie wat inspiratie op hebben kunnen doen.

Liefs, Izabelle en  Denise

2 gedachtes over “★ Top 3: Favorieten paarden boeken (series) ★

  1. hoi,
    ik wil niet aandringen maar jullie hadden gezegt dat er elke dag een artikel online kwam maar nu zijn er alweer 2 artikels niet geweest.
    willen jullie je aan de afspraak houden want zo vind ik het zelf ook niet meer leuk om telkens op jullie site te komen!!
    jullie doen het wel goed maar als je niet aa de afspraken houd dan kan ik net zo goed niet meer op jullie site komen kijken.
    groetjes lara

    Like

    1. Als je even naar de datum kijkt zie je dat er wel degelijk elke dag een artikel online kwam. Verder doen we dit voor de lol, paarden en school en dergelijke gaan voor. Verder ben je trouwens niet verplicht om de artikelen elke dag te lezen 😉

      Like

Geef een reactie

