★ 5 Tips voor setjes verslaafde! ★

Ja… Het is waar ook ik moet me melden. Ik heb in mijn zadelkamer schrikwekkend veel matchende spulletjes voor Vivaldi. Waarom doen we dit eigenlijk? Ik denk gewoon omdat het leuker staat en ook lichtelijk verslavend. Zo schrik ik ook wel eens als ik zie wat ik daar wel niet allemaal aan uit gegeven heb. (Niet tellen Izabelle, dat zou je lol verpesten…) Daarom heb ik vandaag 5 Tips om het leven van een setjes verslaafde een stuk goedkoper te maken!

Tip 1

Verwisselbare onderdelen op je hoofdstel, deken en peesbeschermers zijn ontzettend handig! Zo heb ik zelf bijvoorbeeld het Harry Horse Switch hoofdstel, de onderleggers van dit hoofdstel zijn in verschillende kleuren te verwisselen. Het hoofdstel is 2x op nieuw uitgekomen met ieder een setje van 4 verschillende onderlegger kleuren. Maar je kunt hier je alle overige kleuren bestellen. Overigens staat er ook beschreven hoe je je hoofdstel in zo’n hoofdstel kunt ombouwen!

Laats stond ik in de decathlon en toen zag ik toch iets dat ook zeker weten om mijn wishlist komt te staan!Van deze pees en kogel beschermers (beschikbaar in zwart en bruin) kun je óók de onderleggers verwisselen! Zo kun je je pees en kogel beschermers afwisselen op je dekje zonder 50 verschillende paar te kopen!

Tip 2

Jep, op marktplaats (of de bokt markt voor uitsluitend paarden spullen) kun je geel veel 2e hands spullen vinden. Nou ben ik (en waarschijnlijk ook vele andere) er zo eentje die het liefst alles nieuw koopt. Geen probleem, zet gewoon in de filter dat je het product nieuw wil. Er zijn een heleboel mensen die hun producten alleen hebben gepast. Dat is geweldig! Spik splinter nieuw en toch die paar euro eraf!

Bokt markt heeft overigens ook een categorie waar alleen maar setjes worden aangeboden. Hierdoor kun je je setjes in een keer tweedehands kopen!

Tip 3

Koop je spullen rond de feestdagen, of aan het einde van het seizoen. Dan geven filialen vaak extra korting. Wachten op korting duurt vaak maar een weekje, zeker in de grotere filialen, en als dat je 20% korting kan schelen waarom ook niet! Als je een bepaald product zoekt kun je deze ook opzoeken via een vergelijkings-site, sommige sites (waaronder beslist.nl) laten de prijzen zien van goedkoopst naar laagst, en telt kortingen ook mee. Dus wanneer een product in de korting is staan ze boven aan de lijst met producten!

Tip 4

Koop setjes in hun geheel! Sommige shops verkopen producten alleen als setjes. Hiermee kom je automatisch goedkoper uit. Mijn favorieten site om sites in hun geheel te kopen is www.ruitersportwinkel.eu , zij verkopen ook gehele zadel setjes waarbij singel, beugels, dekje, hoofdstel enz. allemaal in begrepen in de prijs zit van alleen  het zadel!  Ze verkopen ook setjes van dekje en beenbescherming. Soms zelfs met korting bovenop de al lagere prijs!

Tip 5

Kijk voor plekken waar massaal wordt uitverkocht! Dit kan zijn in de vorm van een site (deze heeft ook een afdeling setjes) die stop gaat, of events. zo vind je op plekken als Horse Event vaak veel spullen een stuk goedkoper. En wil je helemaal los gaan op hoge korting op dure merken, en soms ook nog als kant en klare setjes? Ga naar de tentenkampen! Daar houden alle Hypo winkels (Hyporama, Hypo Plaza, Hypo Trend etc.) massaal uitverkoop van al hun spullen! Het wordt eens per jaar gehouden en er komen massaal paarden mensen (en setjes verslaafde!) vanuit het hele land om hun inkopen te doen… Ik weet, en ik spreek uit ervaring, dat de aankopen hoog op kunnen lopen.

Nou ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad. Shopze!

Liefs, Izabelle & Denise

Geef een reactie

