★ Tag: My Best Horse Tag! ★

Ik las laatst een heel leuk idee op het blog van Jaydee de Vos, namelijk een paarden tag! Zoals zij al zij zijn er op internet duizenden tags over make up, kleren en nog veel meer… Maar waar blijven de paarden tags nou? Dit is de eerste die ik tegen kwam en als jullie het leuk vinden kunnen we er meer maken. Kijk snel verder!

Wat is de naam van je paard?
Vivaldi! Zijn hele stamboek naam is Melladelle’s Bolstar  Ellemelle Royal Vivaldi… Een hele mond vol dus…  Natuurlijk heeft meneer ook een hele boel koosnaampjes, de meest bekende (en gebruikte) zijn, Fatty, Foef(je), Chiwawa, Fief, Kleine en  Koninkje… Eigenlijk allemaal zeer toepasselijke namen :’)
Wat voor ras is het en welke kleur heeft hij?
Vivaldi is een Welsh Mountain. Hij staat ook ingeschreven bij het Nederlandse Welsh stamboek in de A selectie, terwijl meneer met een kleine 1,30 toch echt een mini C-pony is!
Vivaldi staat als koffie vos ( :’) Och gut…) ingeschreven op zijn paspoort. Maar is toch echt zwart. Van de winter krijgt hij donkerbruine appeltjes op zijn onder buiken en billen!

Hoe oud is je paard?
Hij is geboren op 31 maart 1996, dat maakt hem nu 18. Dit jaar wordt hij 19 al, ik zou het zo niet zeggen als ik hem zie hij is nog zo fris als een kalkoentje. (het is hoentje, ik weet het maar kalkoentje klinkt leuker!)
Hoelang heb je je paard al? Of hoe lang ken je het paard al?

Toen ik 10 jaar oud was ging ik op 1 april (geen grapje!) precies een dag nadat Vivaldi 13 was geworden kijken of het een leuke pony was… Nu bijna 5 jaar later heb ik geen moment spijt gehad! Ik ken Vivaldi dus nu bijna 5 jaar ook al voelt het veel langer, het is wel een beetje raar dat ik Vivaldi 1/3 van mijn leven gewoon al ken terwijl het voelt alsof het nooit anders is geweest.

Hoe heb je je paard gekregen/gekocht?
Door een advertentie in de lokale krant, pony aangeboden. Ik werd opgebeld door een vriendinnetje of het mij iets leek, toen zijn we tussen de lunch pauze daarnaar toe gefietst en vanaf het eerste moment dat ik hem zag wist ik het al, die pony is van mij!


Wat maakt dit paard bijzonder?

Vivaldi kan mijn gedachten lezen. Tenminste zo voelt het vaak. Ik kan me nog heel goed herinneren. Dat ik al maanden als het geen jaren is bezig was Vivaldi proberen het liggen aan te leren. Toen ik op een zomerse dag naar Vivaldi toe ging, ik had echt een rot dag gehad en vreselijk slecht nieuws te horen gekregen, ging ik hopeloos plat op mijn rug liggen en naar de wolken kijken. Voor ik het wist lag die pony gewoon naast mij inmijn haar te prutsen! Daarbij heeft Vivaldi een voorkeur voor mij boven alles! Ik weet altijd dat wanneer ik iemand liet rijden op Vivaldi terwijl ik langs de kant zat te kijken hij regelmatig met zijn hoofd in de lucht het op een drafje naar mij toe zetten!

Vivaldi is trouwens wel echt een spiegel, als ik ongeduldig ben en hij niet perfect meerwerk kun je maar beter niet boos worden want dan gaat hij als een huis staan en elk commando mogelijk negeren, dan doet hij het nog niet voor een kilo wortelen! En als je heel (té) vrolijk bent dan loopt hij je de hele tijd duwtjes te geven en te huppelen. Dan zit een serieuze training er niet in en kun je maar beter lekker in het bos gaan wandelen. (wat ik trouwens ook veel liever doe als ik in een over vrolijke bui zit.)

Wat zijn een paar gekke/ grappige eigenschappen van je paard?

Heb je even tijd? Vivaldi heeft 1001 rare eigenschappen, al set niet om zijn uiterlijk gaat gaat het wel om zijn karakter. Zo loopt hij soms wel een s dwars door een balk i.p.v. erover. Of zakt hij in het compliment om makkelijker de plukjes gras achter het hek te kunnen pakken. Een van de meest opvallende fysieke eigenschappen van Vivaldi zijn zijn mini oortjes. Ze zijn zo klein dat ik bij een oornet maat pony de helft van de oorvormen eraf moet knippen en dicht naaien omdat die anders zo leeg zijn dat ze omvallen. Daarbij heeft Vivaldi een speciale band om zijn nek bij het mennen omdat zijn hoofdstel anders over zijn oren schuift. Iets dat hij ook bij het rijden zou moeten hebben omdat meneer meerdere malen tijdens het rijden dood leuk zijn hoofd schud om zijn hoofdstel ergens te dumpen. :’)

Wat zijn je favoriete herinneringen aan je paard?

Ik kan er zo niet een speciaal zeggen, die ene keer dat hij bij mij kwam liggen toen ik me heel banketstaaf voelde, was wel heel erg bijzonder. Verder vind ik alle gekke sprongen en tuigloze ritjes die we hebben gemaakt ook echt prijsloos!

Wat zijn de koosnaampjes die je hebt voor je paard?

Gheghe, die kon je boven aan al lezen. Maar ik heb er natuurlijk veeeel meer;

Hoogheid, prinsesje (ja hij is een ruin :’) ), Black cutie, hammie, spekkie, stoomtrein, Hans (waarom Izabelle, waarom? ), dreuzel, Uk(kie) en de naam waarmee ik hem altijd uit de wei roep; ‘FIIIEEEEEEF, KOM MAAR FATTY, FIEEEEEEFIE!’ :’)
Liefs, Izabelle (& Denise)
Geef een reactie

