TAG: My best horse tag #2

evyyyyy
Nu jullie een My best horse tag van Vivaldi hebben gezien
is het natuurlijk ook wel erg leuk om ook eens wat over Evy
te weten!


Wat is de naam van je paard?

Evy heet eigenlijk gewoon Evy.. Niet zo’n hele mond vol dus als bij Vivaldi 😛
Dit komt omdat Evy geen stamboek naam heeft. Ze is gewoon bij ons geboren en toen heeft de eigenaar haar Evy genoemd.. Ook best leuk om te weten is dat de eigenaar toen de moeder van Evy (Floor) gekocht heeft, hij wist dat Floor drachtig was maar wist niet wanneer ze zou bevallen. Na een aantal dagen na de koop lag er ineens een veulen in de stal 😛

floooor
(De moeder van Evy met haar bijrijdster!)

Wat voor ras is het en welke kleur heeft zij?

Evy is een shetlandpony van 99 cm groot en is zwart bont van kleur!
In de winter is er meer haar dan Evy.. Maar in de zomer glanst de vacht heel mooi!

Hoe oud is je paard?

Poeehh goeie vraag! Ik weet dat ze 6 jaar is maar op welke datum dat ze jarig
is weet ik niet precies. Is me wel een paar keer gezegd maar aangezien in niet heel erg goed ben in het onthouden van dingen ben ik ook dit weer vergeten :’)

evydraf

Hoelang ken je je paard al?

Ik ken Evy nu ongeveer zo’n 3 a 4 jaar, heb het zelf niet echt bijgehouden
maar ik ben begonnen toen Evy 2 jaar was, dus nu ongeveer 4 jaar verder is ze
6 dus dan ongeveer 4 jaar 😛

Hoe heb je je paard gekregen/gekocht?

Ik zocht dus een verzorgpony.. Dus had ik een advertentie op marktplaats gezet.
Na een hele poos wachten kreeg ik een mailtje van een man over dat hij wel 2 pony’s en een paard had staan. (Op Ida (het paard) rij ik trouwens wel eens een buitenrit maar omdat ze al 25 is gaat het allemaal soms een beetje achteruit)
Daar ben ik toen meteen vanuit school naartoe gegaan, En dat beviel me allemaal wel! Evy en Floor kwamen beide niet meteen naar mij toe. Dit komt omdat ze allebei nog erg schuw waren… Ida kwam wel meteen naar ons toe. Na een tijdje daar te hebben verzorgt wende Floor al heel snel aan mij. Bij Evy duurde het heel wat langer. Dit komt omdat Evy eigenlijk nooit een ander mens zag dan de eigenaar, vrouw van eigenaar, dierenarts en hoefsmid. Maar nu gaat alles heel goed en komt ze vanzelf naar mij toe, en kan ik er zowat alles mee! 😀 Maar ik ben er dus via marktplaats bij gekomen :p

evy

Wat maakt dit paard bijzonder?

Het bijzondere aan Evy vind ik dat ze aanvoelt als er iets is. Ze reageert meteen op je. Ook is Evy al een aantal keren ziek geweest. Vooral hoefbevangenheid is bij haar een probleem. Als je een schaal van 1 tot 20 hebt voor kans op hoefbevangenheid en 1 tot 10 is normaal, heeft Evy 18.. Dit is dus heel erg hoog. Dit is ook de reden waarom ze op zand staat en niet op gras. (Zand is ze gewend en eet dit niet.) Ook duurt het heel lang voordat Evy je vertrouwd. Dit gaat erg moeizaam bij haar en daarom ben ik heel blij dat wij een goede band hebben nu!

Wat zijn een paar grappige/gekke eigenschappen van je paard?

Uhmm.. Waar moet ik beginnen? We beginnen maar met de bal die ik aan het plafond gehangen heb.. Daar slaat ze vaak met haar hoofd tegenaan.. Meer een soort koppen 😛 Hier geniet ze volop van hahaha. Ook heeft ze wel eens, wat zeg ik? Heeeel vaak de dolle 60 minuten, dan rent ze de hele wei bokkend en springend rond. Ook gaat ze tijden het vlechten altijd op je arm hangen met haar hoofd, soms word dit heel zwaar hahah dus dan haal ik mn arm eronder uit, maar dan legt ze haar hoofd gewoon weer terug op mijn arm, tja zo’n hoofd met zoveel hersens?? is nu eenmaal ook erg zwaar.. Eerst kwam ze zoals jullie vast al gelezen hadden nooit naar iemand toe, maar nu zit ik met een veel groter probleem. Ze stalkt je overal waar je bent! Ze loopt je overal achterna en ja.. dat is soms best eng :’)

Wat zijn de favoriete herinneringen aan je paard?

Dat is toch wel het moment.. Noujaa het is geen leuk moment maar dat toen ze ziek was had ik het er best wel zwaar mee, ik zou niet zonder Evy kunnen! En het bleek toen dus dat ze koliek had. Ook al omdat ze toen net van haar spierbevangenheid af was en vervolgens kreeg ze na haar koliek ook nog eens hoefbevangenheid. Jajaa het is wat met die Evy. Maar het moment dat Evy op de grond lag en ik er voor het eerst bij kon vond ik toch wel het meest speciale herinnering. Dit was dan wel toen ze ziek was, maar zo zochten we toch een beetje steun bij elkaar. Ook kwam ze toen beetje bij beetje er weer bovenop! En na een aantal weken was ze alweer springlevend :’) Maar ook het moment dat Evy mij ging vertrouwen en naar mij toe kwam vond ik ook wel een speciaal moment. Het geeft je toch wel weer een warm gevoel ❤

1932389_523818471064032_1924351639_n
(Zieke Evy.. 😦    )

Wat zijn de koosnamen die je hebt voor je paard?

Heel veel koosnaampjes heb ik niet.. Meestal roep ik gewoon Evy. Enkele keren ook wel eens Eef of Evytjeee. Maar soms hoor je me ook wel eens door de wei roepen : ‘LEKKERDING KOM EENS HIEEEERRR!!!! :D’ ahahhahahahhah XD

Als jullie trouwens een leuke bijnaam voor Evy hebben laat het dan weten hieronder in de reacties of op onze facebookpagina:
https://www.facebook.com/pages/Elegansa/865289660181947?fref=ts

Liefs,

Denise (&Izabelle)

Geplaatst in TAG

Geef een reactie

