★ Recept: Zandkoekjes ★

Oehaahh, de eerste “niet-paarden” donderdag! Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden… Zouden jullie het leuk  vinden om naast een niet-paarden artikel op donderdag een extra wel paard gerelateerd artikel online zien komen? Laat het even achter bij de comments.

Maar daar gaat het bij dit artikel niet om vandaag. Vandaag laat ik jullie mijn recept zien voor mijn home made, favorieten, super lekkere en boven heel simpele zandkoekjes! Kijk zeker verder en probeer ze vooral, want god damn it wat is dit lekker :”)

Het enige wat je nodig hebt is:

★ 1 ei

150 g

★ boter (koud)

100 g basterdsuiker wit

200 g bloem

★ 2 thee lepels kaneel, dit is naar smaak die kun je ook weg laten 🙂

Daarnaast is het volgende ook nog handig:

★ Een deegroller, ik heb er een met figuurtjes erin, dat werkt heel goed met deze koekjes omdat ze niet veel rijzen

★ Bakpapier en een oven

★ Vormpjes, ik heb een glas gebruikt voor de ronde vorm

★ een keuken machine, mixer of garde

Eerst scheid je het ei geel van het ei wit, heel even tussendoor dat is niet makkelijk :’). Je kunt het eigeel weggooien, of er hoefvet mee maken. Doe nu all ingrediënten in een keuken machine, kom of dergelijke en mix alles door elkaar.

Doe dit net zo lang tot je een kruimelig beslag hebt. Kneed dit vervolgens goed bij elkaar tot een soort deegbal.

Laat deze voor 1 uurtje  in de oven rijzen.

Waar me nu de oven op 170 graden.

Nu kun je de bal met een deegroller plat maken, doe eerst wat bloem op de deegroller, anders blijft het deeg er aan vast plakken!

Zorg dat het deeg ongeveer 3 millimeter dik is. Ga er vervolgens met de vormpjes in, ik gebruik een beker om mooie ronde vormpjes te maken. Leg alle vormpjes vervolgens op de bakplaat.

Doe ze nu in de (voorverwarmde) oven voor 18 minuten, doe er eventueel wat eigeel over voor een mooi kleurtje. Wanneer je ze uit de oven haalt zijn ze meestal nog niet helemaal hard, laat ze afkoelen voor +- 5 minuutjes en dan kun je ze in een trommel bewaren op kamer temperatuur. Je kunt ze ongeveer 2 weken in huis houden!

Eet smakelijk!

Liefs, Izabelle & Denise

Geef een reactie

