★ 5 tips om je voeten warm te houden! ★

Ik zal vast niet de enige zijn die in de winter net ijsblokken in de stijgbeugels heeft zitten. Maar niet alleen tijdens het rijden, nog veel erger als ik gewoon zo op stal rondloop. Stal uitmesten, je paard flink borstelen of de hooibalen verplaatsen. Ik krijg het er meestal behoorlijk warm van maar mijn voeten blijven koud! Lees snel verder voor mijn 5 tips om je voeten lekker warm te houden!

Hete Peper crème noem ik hem altijd, maar hij zal vast wat bekender zijn onder de naam warmte lotion. Zwaar ondergewaardeerd en bijna nooit gebruikt, zonde want deze topper staat bij mij zeker op nummer 1!

Voor dat je naar stal gaat moet je je voeten insmeren met warmte lotion. Het zorgt er voor dat je voeten (afhankelijk van de crème verschillend) enkele uren warm blijft. Het fijne aan deze crème is dat je voeten niet ineens heel warm worden en dan weer afkoelen, maar voor enkele uren gelijkmatig warm blijven. Die van mij zorgt voor ongeveer 5 uur warme voeten. Daarnaast is deze crème een beetje vet waardoor je ook nog lekker zachte voeten krijgt! Je kunt deze crème kopen bij een drogist of apotheek, mijn tube kostte €7,99 en er zit 100ml in.

Meerdere sokken over elkaar, zo simpel kan het zijn. Het zorgt er niet alleen voor dat je voeten lekker warm blijven maar ook voor extra stevige enkels, die ik wel kan gebruiken met mijn spaghetti enkels. Een paar of 3 houd je voeten voor 1 rijles van 1 uur lang warm. Het nadeel aan meerdere sokken, is dat je laarzen of jodhpers wat krap kunnen gaan zitten. De sokken werken als een soort isolerende laag. Het houd de warmte van je voeten vast, maar zodra de koude lucht je voeten heeft bereikt houden ze de koude lucht vast, wat langdurige koude voeten inhoud… Ook niet echt ideaal.

Thermo, of gevoerde laarzen! Tuurlijk. In principe het zelfde idee als meerdere sokken over elkaar, want ook deze houden alle warmte vast. Deze super warme laarzen houden zelfs je tenen super warm! Ik heb zelf ook achter in de kast een paar liggen, en ik kan het bevestigen, deze laarzen zijn su-per-fijn! Maar zoals ik het al zij, ze liggen achter in de kast want ook aan deze laarzen zitten een aantal nadelen. Behalve dat ze vrij duur zijn (voor ‘stal laarzen’ moet je ongeveer een euro of 3o/40 opzij lkeggen. Wil je de thermo of gevoerde rijlaarzen (dus met hak, zonder te veel profiel in de zool en passend in een stijgbeugel) moet je al snel €80,- rekenen. En dan nog een (beschamende) reden waarom ik ze niet draag, ze zijn niet te vinden in het bruin :’) Ja, ik heb altijd al mijn tuig en caps enzovoort in het bruin en als dan niets in het zwart is kan dat gelijk niet… :’) Shame on me!

Oké, hoe cool is dit! Ik vond mijn alpaca inlegzolen al cool, maar really? Oplaadbaren opwarmende inlegzolen? *zet op wishlist*

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit je voeten niet warm houd. Hij heeft zelfs een afstandsbediening! Ik heb zelf inleg zooltjes met alpaca vacht erop, dit zorgt ook voor lekker warme voeten omdat ze geen kou van die vanaf de onderkant komt (koude vloeren!) naar binnen laten komen, ideaal!

En mijn laatste tip, switch je schoenen gewoon voor je gaat rijden! Dit is wat ik de laatste weken heb gedaan (in combo met mijn hot peper zalf!) Ik heb in de tijd dat ik de paarden verzorg mijn geliefde UGG’s van HV Polo aan en mijn jodhpers op de verwarming liggen, als ik mijn leren jodhpers mee heb leg ik ze gewoon op een warme plek tot dat ik ze aantrek. Dan is het een questie van schoenen verwisselen en mijn voetjes blijven lekker warm. Dan leg ik mijn UGG’s weer weg op een warme plek, tot ik merk dat ik koude voeten krijg. Dan wissel ik ze weer om!

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips gehad hebben!

Liefs, Izabelle & Denise

2 gedachtes over “★ 5 tips om je voeten warm te houden! ★

Geef een reactie

