★Paardrijden verslavend?★

Paardrijden is een sport waar als je er eenmaal aan begint er zelfs verslaafd aan kunt raken. Ik zelf en waarschijnlijk Izabelle ook merken dat we niet meer zonder paarden kunnen. En ik denk dat jullie ook niet snel meer zonder zouden kunnen :). Natuurlijk is dit geen erge verslaving (Alleen is je geld er minder blij mee).


Ieders hart ligt bij een andere sport. Voor de meeste onder ons ligt dit waarschijnlijk bij de paardensport. En dan voelen jullie vast en zeker wel jullie ‘verslaving’ als je even niet bij de paarden bent geweest.
Neem nu het voorbeeld dat als je zoals ik maandag, dinsdag en woensdag de hele dag op school zit. En op donderdag en vrijdag de hele dag op stage zit. Nou, dan mis je je pony’s toch wel hoor hahah.. Maar ook het paardrijden zelf mis ik soms heel erg. Ik rij dan om de week omdat ik het zelf betaal. En heb laatst ook een tijdje niet gereden en dan ben ik echt wel blij als ik weer eens op het paard kan!


Als echte paardenliefhebster ben je natuurlijk het liefst elke dag bij je paard/pony of de pony die je verzorgt!  Ik denk ook dat paarden je beste vrienden kunnen zijn en je er een hechte band mee op kunt bouwen. Dat zal dan ook een van de dingen zijn dat je niet meer zonder kunt.. 🙂

Waarom paardrijden een goede en leuke sport is?
Paardrijden is ook nog eens goed voor de motoriek van kinderen. Kinderen met een beperking maar ook ouders kunnen vaak beter met paarden en andere dieren omgaan dan met mensen. Ook worden de kinderen of ouderen dan vaak wat rustiger. Kinderen leren ook nog eens geduld te krijgen en te houden met paardrijden.
Maar natuurlijk is paardrijden geen echte verslaving. Zo voelt het alleen wel! Voor de meeste is het dan ook afkicken als ze even niet kunnen gaan.

De een vind zonder zadel rijden leuker dan met. En de ander vind western weer leuker dan springen.. Zo heeft ieder zijn eigen ding in de paardenwereld die hij/zij graag doet. Vaak word er dan ook gezegd dat paardrijden een uit de hand gelopen hobby is. En volgens mij kunnen we hieruit concluderen dat dat ook echt zo is! hahah. Iedereen nog vele paardrijd jaren!

Liefs,
Denise & Izabelle

Geef een reactie

