★ 10 knip ideeën bij fjorden! ★

Ons meest bekeken artikel ooit is het artikel over inspiratie voor scheer ideeën, Ik vond het zelf ontzetten leuk om inspiratie op te doen en wou het graag nog een keer doen maar dit keer met iets dat ik misschien wel nóg leuker vind; de manen van een fjord!

Sommige paarden zoals de Fjord & de Henson hebben 2 kleuren in hun manen. Deze worden vaak zo geknipt dat de middelste kleur een beetje uitsteekt boven de andere kleuren, de classic coup. Vandaag laat ik jullie een aantal te gekke variaties zien!

Eerst dus maar een foto van de classic coup, waarbij je goed ziet dat beide kleuren goed zichtbaar zijn door de middelste kleur wat minder kort te knippen.

Mijn persoonlijke favoriet zijn de haaien tanden, mocht ik ooit een fjord (of in mijn geval waarschijnlijk een Henson) bezitten zou dit de winnende coup zijn. Hij blijft vrij simpel is ook goed te knippen en geeft je paard toch nét wat extra’s!

Een leuke variatie hierop is  de zwarte laag net wat korter knippen waardoor de witte punten voor de helft uitsteken boven de zwarte baan.

Of deze manier waarbij de zwarte tanden uitsteken boven de witte baan!

Deze komt ook lekker hoog in het lijstje, door in de buitenste kleuren een driehoekje eruit te knippen en in de bovenste zwarte laag de 2 boogjes erin te laten creëer je hartjes!

Leuke varieatie op de foto van hierboven is door toch nog de zwarte streep manen laat uit steken boven de witte manen waar je heen hartje knip!

Hoe speciaal is deze creatie? Door in zowel de voorste middelste en achterste laag van de manen boogjes te knippen maak je een soort, ja schaakbord? :’)

Bijzonder is het in ieder geval wel, ik bedacht me alleen wel dat op het moment dat je het zo knipt je aan de andere kant van de manen niks ziet.

Dit is voor mij gewoon een zebra! Wel ontzetten gaaf, veel Hensons en ook enkele fjorden hebben zebra strepen op de benen en soms hoofd en buik. Als je dat allemaal een beetje wil accentueren dan is dit je kans!

Hier een leuke variatie op de foto van hierboven, als je de hokjes niet helemaal tot onderen knipt krijg je een soort kasteel muurtje.

Deze moest ik echt even laten zien, wil je de coup van je fjord basic houden en tegelijk wel iets hebben om je fjord van de andere te onderscheiden? Knip dat de buitenste lagen heel kort, hierdoor is de rij met zwarte manen heel lang en dat ziet er super cool uit!

Van haaien tanden naar golven in de zee voor in de manen van je fjord het kan allemaal. Het leuke in de manen van deze fjord de zwarte laag ook lichtelijk golvend is gemaakt, cute!

Ruitjes in de manen van je fjord, het kan allemaal! Voor de haaien tanden techniek aan te brengen maar de zwarte baan manen ook een beetje zo te knippen krijg je dit resultaat!

Heel even tussendoor, als je zoiets ook doet met de golven techniek krijg je dan rondjes in de manen van je paard? Gheghe, wie stelt zijn fjord vrijwillig!

Ik hoop dat jullie wat inspiratie op hebben kunnen doen voor de manen van je paard.

Liefs, Izabelle & Denise

Een gedachte over “★ 10 knip ideeën bij fjorden! ★

Geef een reactie

