★Judith’s lyme battle!★

Normaal gesproken zouden we nooit snel een artikel hierop zetten over dingen die ‘niet’ rondom dit blog gaan. Maar omdat ik/we het toch heel erg belangrijk vonden dat dit gedeeld werd, heb ik besloten hier een artikel over te schrijven. Het gaat om Judith Kleinkamp. Judith heeft de ziekte van Lyme en haar doel is om een behandeling in Amerika te kunnen betalen zodat ze van deze vreselijke ziekte geneest. Lees snel verder!


Zoals ik al zei heeft Judith de ziekte van Lyme. Wat houdt de ziekte van Lyme in?
De ziekte van Lyme is een ziekte waarbij je word geïnfecteerd door het Borrelia bacterie, wat ook wel eens Lymeborreliose word genoemd. Je kunt dit alleen oplopen door een teek die besmet is met dit bacterie.
Zodra je door een besmette teek gebeten bent, komt er meestal een rode kring om de plek waar de teek gebeten heeft. Het is dan dus van belang de plek een aantal maanden goed in de gaten te houden. De kring gaat vanzelf wel weer weg maar de bacterie zit er nog steeds. Dit kan dan op langere termijn schade aan gaan richten. Zodra de bacterie het lichaam binnen is gedrongen gaat het zich richten op het zenuwweefsel, gewrichten, de huid en het hart. De klachten zijn dan meestal griepklachten of soms opzwelling van oorlel of tepel. Je merkt de klachten dan vaak al binnen 3 maanden.

Als je de ziekte niet merkt kan het doorgaan naar de volgende fase. Dit noemen ze ook late lymeziekte. Er kunnen neurologische, gewrichts-, huid- of hartklachten ontstaan. Het verschilt per persoon welke klachten je krijgt. Aandoeningen aan de zenuwen komen het meest voor. Dit kan zenuwpijn of zenuwuitval op verschillende plaatsen in het lijf zijn. Voorbeelden zijn verlamming van de gezichtsspieren of pijn en krachtsvermindering aan een arm of been. Ook kun je gewrichtsklachten, huidaandoeningen of hartritmestoornissen krijgen.

Er is een antibiotica voor de ziekte van Lyme.. Hoe eerder je het opmerkt hoe eerder je het kunt behandelen. Als je er pas heel laat achter komt kan het zijn dat je de klachten blijft houden. De bacterie kan dan wel al uit je lichaam zijn. Dit noem je ook wel het post-Lymeziektesyndroom.

De ziekte van Lyme word vaak in 3 stadia ingedeeld. Met per stadia bepaalde symptomen. De ziekte kan per persoon verschillend verlopen.

Stadium 1: De bacterie zit nog op de plek waar de teek gebeten heeft. Dit kan zich wel snel verspreiden.
Stadium 2: De bacterie heeft ze verder door het lichaam verspreid.
Stadium 3: Chronische Lyme

Over Judith:

”Ik ben Judith, 27 jaar en chronisch ziek.
Tot nu toe heb ik alles voor mijzelf gehouden. Vaak kreeg ik de tip, ”schrijf het op, maak een blog’. Nooit de stap (durven) zetten.
Een kijkje in mijn leven…
Ik heb mij jaren verstopt, nooit laten zien wie ik echt ben of hoe het met mij ging.
Sinds een korte tijd maak ik steeds meer kenbaar wie ik echt ben en hoe ik mij voel.
Ik leef nou eenmaal met een ziekte, de ziekte van lyme. Ik voer een dagelijkse strijd.
Mijn leven is anders dan bij vele anderen. Mijn leven is niet altijd vrolijk en happy wat mensen verwachten en het liefst horen.
Ik probeer wat van mijn leven te maken maar het is niet altijd makkelijk
De onbegrip bij mensen is vreselijk, mensen oordelen heel snel.
Ook is er te weinig kennis van de ziekte van lyme, met name chronische lyme. De erkenning in Nederland is ver te zoeken en een goede behandeling is er niet.
Ooit.. ooit komt alles goed!
Ooit gaat de zon weer schijnen!”

Dit is een stukje wat Judith over haarzelf schreef op haar blog.
In haar blog houd ze haar dagelijks leven bij zodat ze kan schrijven over haar ziekte. Maar niet alleen haar ziekte, ze heeft namelijk ook nog een pony Cisanne waar ze nog lang van wil genieten!

”Waarom Amerika?

Na een zoektocht van vele jaren en veel geprobeerd te hebben in Nederland en Duitsland met antibiotica, natuurlijke middelen, acupunctuur enzovoort zonder enig resultaat en enige financiële hulp, ligt mijn hoop in een behandeling in Amerika.

Alles wat ik de afgelopen jaren geprobeerd heb, heeft ons ontzettend veel energie en geld gekost zonder bijdrage van de zorgverzekering.

Nu is de laatste hoop Amerika.

Vorig jaar heb ik de behandelmethode in Amerika ontdekt en de goede resultaten gezien en onderzocht. Hiervoor heb ik het afgelopen jaar veel contact gehad met Amerikanen, die zelf strijden tegen Lyme. Klinieken gebeld en gemaild om een gevoel te krijgen over de behandelwijze om op basis hiervan een gedegen beslissing te kunnen nemen. Ik heb de beslissing genomen om mij in Amerika te laten behandelen.

Echter het financiële plaatje is zonder hulp niet haalbaar en zonder die hulp is er voor mij geen verbetering.
Op 15 oktober j.l heb ik met hulp van mijn oom (die zijn Flyingblue KLM punten heeft ingezet voor de vlucht) de kliniek in Californië bezocht. In Californië heb ik al enkele behandelingen ondergaan met verrassend goed resultaat.

Ik kijk terug op een ontzettend fijne tijd met hoop op een goede toekomst.
De komende tijd zal ik nog een aantal keren naar Californië moeten, waarschijnlijk voor langere tijd, om definitief te kunnen afrekenen met de Lyme.

Helaas krijg ik geen financiële steun van onze zorgverzekering.
De Stichting “Judiths Lyme Battle” is bedoeld om mij financieel te ondersteunen voor de behandelingen in Californië.  ”

Wil jij Judith nu ook kunnen helpen? Dat kan!!
Doneer wat geld aan Judith zodat zij haar droom kan waarmaken om te genezen aan die vreselijke ziekte Lyme! Zonder jullie financiële hulp kan Judith waarschijnlijk niet beter worden..

Stichting: Judiths Lyme Battle
Bankrekening: NL91 RABO 0194 3651 74 Ten name van Stichting: Judiths Lyme Battle te Deventer

Contact: info@judithslymebattle.nl

Judith’s Lyme Battle site

Judith’s Lyme Battle facebook

Alle hulp is welkom bij Judith!

Naamloos

Geef een reactie

