★ DIY: 3x Frontriem ★

Ben ik de enige met een frontriemen fetish? Ik moet ongeveer een stuk 10 frontriemen hebben en ik ben er ook super dol op, het liefst met lekker veel bling, maar het lijkt wel hoe mooier hoe duurder. Soms zie ik frontriemen waar ik letterlijk van ga kwijlen maar ik ben toch niet de enige die geen €80,- wil steken in iets dat (meestal) toch onder de voorpluk van je paard wegvalt? Ik heb wat lopen puzzelen en ik laat jullie vandaag dan ook 3 super makkelijke manier zien om zelf een frontriem te maken. Kijk snel verder!

De eerste manier is het makkelijkst en zeker weten het goedkoopst!

Benodigdheden;

★ Haarband met elastieken achterkant                                                                              ★ Schaar
★ Naald & Draad
 Ik kocht een simpel haarbandje met een elastieken achterkant bij de action voor ongeveer €0,50 deze is van plastic, maar je kunt voor 1 of 2 euro meer ook hele mooie met steentjes halen bij bijvoorbeeld een drogerij of een kleding winkel bij de accessoires.

Meet eerst de afmeting die je denkt nodig te hebben voor je frontriem, dus van de linkerkant van het front van je paard naar de rechterkant, en voeg hier ongeveer 6cm aan toe. Dit word de afmeting van je frontriem. Dit zijn maten die je ongeveer kunt aanhouden;

Pony: 35cm
Cob: 37cm
Full: 40cm

Knip nu de elastieken achterkant door midden, en zorg dat je de lengte krijgt die je frontriem nodig heeft.

Vouw het elastieken gedeelte dubbel en zorg dat je een soort ‘ringetje’ krijgt van ongeveer 2 tot 3 centimeter lang. En klaar in je frontriem, het duurt 2 minuten en het is super easy!

Voor de volgende manier heb je het volgende nodig;

★ Stof                                                                                                                                         ★ Naald & Draad / Textiel lijm                                                                                             ★ Band

Eerst maak je met de stof in de kleur, een soort hoesje in de lengte die de frontriem moet hebben, vervolgens haal je de bad erdoorheen en maak je 2 lusjes aan beide uiteinden…. En dat was het al, hoe easy? 🙂

En als laatste, in Engeland en Amerika word je bijna raar aangekeken als je zonder de zogenaamde Ribbon Browband op wedstrijd komt. Deze frontriemen zien er naar mijn idee práchtig uit! Kijk hoe je ze kunt maken;

In 2 van onze vorige DIY’s staat er ook snel uitgelegd hoe je een frontriem zou kunnen maken, kijk daarvoor hier of hier.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Geplaatst in DIY

Geef een reactie

