★Equiday 2015!★

Gisteren ben ik met Mirte & Elske (2 vriendinnen van mij) naar Equiday geweest.
Equiday is een natural horsemanship event dat jaarlijks terugkomt. Er word daar voornamelijk aan vrijheidsdressuur, bitloos/tuigloos rijden, parelli etc. gedaan. Kortom een heel erg leuk paarden event!
Wel was ik al vaker naar Horse event geweest (lag om de hoek bij ons, maar sinds het verhuisd is naar Ermelo is het heel wat kilometertjes verder). Maar daar word wel heel wat minder aan vrijheidsdressuur gedaan.
Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik gisteren allemaal gezien en gekocht heb!



Toen we naar de ingang liepen, stond er al een behoorlijk lange rij. (We waren er al om half 10, 10 u ging het open.. En er stond al een lange rij :O)………
Maar goed, het weer was helemaal niet slecht dus het wachten was dan ook totaal niet erg.
Toen we dan binnen waren zijn we even in alle 3 de hallen gaan rondkijken. Dit vind ik zelf het fijnst. Zo kun je alles even goed bekijken en weet je ongeveer waar je daarna ook echt wilt gaan kijken.

Na een beetje rond te hebben gekeken (en al iets gekocht te hebben) zijn we om 10:50u bij Robin Legdeur gaan kijken. Robin gaf een demonstratie van kozakkenvoltige. Kozakkenvoltige lijkt op de ‘gewone’ voltige, alleen zit een paard niet aan een longeerlijn en gebruik je bij de ‘gewone’ voltige geen zadel.
Dit was echt heel erg gaaf om te zien. En vooral ook heel erg knap! Ik zou namelijk er al afvliegen als ik op een pony zou gaan staan als hij stapt…

Na de demonstratie van Robin zijn we nog even verder gaan kijken bij de stands. Er stond namelijk een stand met hele goedkope spulletjes zoals touwhalsters, neckropes en touwteugels 🙂 Wij doken dus als 3 stelletje gekken meteen op die stand af :’).
We zijn toen om 11:40 u bij de demonstratie van Eva Roemaat gaan kijken die ze samen met Flip gaf. Haar ‘spaanse dekhengst Flip’ en Eva deden het echt weer super! Ze leken er beide heel veel plezier van te hebben. Maar ook weer heel erg leerzaam voor mij en hoogstwaarschijnlijk ook voor de andere mensen!
Na Eva zijn we weer de stands langs gegaan. Er was gewoon ook zoveel te doen dat je je tijd wel vol kreeg. Daarna wouden we eigenlijk bij de bitloze menshow gaan kijken. Maar ik geloof dat toen ons oog ergens anders op viel. Wat dat was weet ik zo niet meer.. Waarschijnlijk shoppen voor Evy :3
Ongeveer hebben we zo’n 5 minuutjes naar de bitloze menshow gekeken. En zijn daarna meteen doorgegaan naar hal 3. Daar was Nikki van Olst namelijk in de ring! Nikki gaf een show/demonstratie waarin ze een stukje over vrijheidsdressuur uitlegde. Ze liet ook nog zien dat alle paarden een ander ‘systeem’ hebben en alle dingen  dus ook anders kunnen leren.

Vervolgens, na de show van Nikki zijn we alvast een plekje gaan reserveren in hal 2. Daar kwam namelijk Barbara van Click Ability een demonstratie geven. Barbara heeft een beperking waardoor ze in een scootmobiel zit. In plaats van alle hoop op te geven is ze juist gaan kijken naar de andere mogelijkheden. Wat kan ze doen terwijl ze in een scootmobiel zit? Ik kan jullie vertellen, dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen. En samen zijn ze een TOP team!

10 minuten daarna kwam al het volgende onderdeel wat we graag wilden zien. Dit was de vrijheidsdressuur challenge. Hier lieten 5 duo’s zien wat ze aan vrijheidsdressuur konden.En uiteindelijk kwam daar een winnares uit.
Dit duurde wel even omdat iedereen natuurlijk aan de beurt moest komen. Ondertussen gingen ze meteen door naar de teugelloze kur op muziek. Hier werd een teugelloze dressuurproef gereden maar dan zonder hoofdstel/halster etc.

Ook hierna waren we bij andere stands gaan kijken. Om 16:40 kwam Flip nog een keer. Hun mochten samen Equiday afsluiten.

Jullie hadden vast al gelezen dat ik ook een aantal dingetjes gekocht heb..?
Dit heb ik allemaal gekocht/gekregen:
– Basic touwhalster felgroen
– Basic touwhalster bordeauwrood.
– Touwhalster met neusstuk
– Touwhalter met gevlochten neusstuk
– Oranje stick
– 1 Pot zelfschep paardensnoepjes
– 1 zak banaan-wortel snoepjes.
– 1 emmertje brokjes voor Evy. (die ze dus blijkbaar niet lust -.-)
– Een halstertouw

Ik hoop dat jullie hier van genoten hebben en een beetje mee hebben gekregen wat er allemaal te doen was!

(Sorry dat het artikel zo laat vandaag online komt. Had per ongeluk in plaats van 12 april, 13 april ingetypt waar ik een tijd en datum in kan voeren wanneer het artikel online moet komen. Heel handig dus! haha)

Naamloos

Geef een reactie

