★ 10 Dingen die paarden mensen niet snappen! ★

Let’s be honest guys! Als er een ding is dat veel paarden  met elkaar gemeen hebben (na het houden van paarden natuurlijk) is het het feit dat we bijna allemaal net zo eigenwijs zijn als onze trouwe vier voeter… Vandaag dus 10 dingen die paarden mensen nooit zullen begrijpen!

Geïnspireerd door; http://www.bitmagazine.com

  1. Waarom jouw vrienden die niets met paarden hebben jouw mening niet delen dat ieder park/golfbaan/grote tuin stukken beter zal worden van een aantal crosshindernissen op het gras. Ik bedoel, als jullie naar dit brak stukje grond kijken… Zien jullie de parcours hindernissen, binnenbakken, stallen, paddocks en tientallen paarden niet al rondlopen?
  2. Dat ondanks jouw liefde voor de geur van je favoriete paard niet iedereen deze mening deelt. Vooral niet op school… Ik bedoel, mijn paardje ruikt toch gewoon naar wortelen en appelshampoo?
  3. Hoe het mogelijk is een perfecte manicure langer dan een paar uur goed te houden. Na het uitmesten van enkele stallen en het poetsen van je paard zijn je nette nagels allang verleden tijd! Ik blijf het proberen, maar zonder succes…
  4. Waarom paardenkleding ineens in de mode is. Sinds wanneer is het hip om jodhpurs te dragen? Wij worden vooral nagestaard als we in paardenkleding de ‘bewoonde wereld’ betreden. Of zal dat aan alle modder liggen? Ik bedoel, m’n zus heeft m’n jodhupers als zeker 5 keer geleend… Ze worden dan wel gratis schoongemaakt 🙂
  5. Waarom je niet-paardenvrienden niet evenveel uitkijken naar het WK Dressuur of de Global Champions Tour. Ik bedoel is toch een stuk belangrijker dan het wk voetbal?
  6. Waarom niet-paardenmensen nog steeds het verschil tussen een pony en een paard niet snappen. Nee, een pony is geen babypaard. En nee, zowel Vivaldi als Evy zullen nooit een paard worden…
  7. Dat het maatschappelijk niet acceptabel is om iemand die mank loopt ‘kreupel’ te noemen. Ik bedoel, als ik door m’n enkel zak loop ik toch net als een kreupel paard?

    Denise, had het pittig heet naar dit rondje :')
    Denise, had het pittig heet naar dit rondje :’)
  8. Dat niet-paardenmensen paardrijden geen sport vinden. Eerst zelf proberen, dan oordelen!
  9. Hoe je paard weet dat je de stroom van de omheining hebt gehaald, om vervolgens onder de draden door te kruipen naar een weiland waar het gras groener lijkt. Dat ze slim zijn weten we… Maar ruiken ze stroom?
  10. Hoe iemand ook maar kan denken dat het raar is om tegen je paard te praten. Je praat toch ook tegen je hond en andere familie?

Geef een reactie

