TIPS: Om je paard makkelijk te vangen!

Veel van jullie kennen het denk ik wel.. Je wilt je paard
gaan halen en vervolgens rent hij de hele tijd weg, zul je ook nog eens net zien dat er een enorme plensbui aan komt!


Ook ik had zo’n leuk, lief paardje.. genaamd Evy. Toen ik haar net verzorgde rende ze alsmaar weg. (was niet gewend aan vreemde mensen). Wat we toen het eerste hebben gedaan is haar ”opsluiten”. Dus met zijn 2en in een hoek drijven. Dit werkte op zich wel, maar Evy bedacht steeds een slimmere manier om er toch onderuit te komen. Het werd dus ook steeds moeilijk om Evy te ”vangen”. Tja, paarden zijn nu eenmaal ook nog eens slimmer dan mensen.

evy

Ik bedacht toen dat we misschien een andere oplossing moesten bedenken. Je kunt nu ook niet telkens op dezelfde manier werken als het toch niet werkt.. Het kwam toen in me op om het met een snoepje te proberen, misschien dat ze dan kwam?

Nou, dit is misschien iets van 3 keer gelukt maar ook daar trapte Evy niet veel vaker in. En dit zullen jullie vast ook wel herkennen in een paardje die niet goed gewend is met vreemde mensen.
Evy heeft dan wel een ego van hier tot Tokio vandaar dat het er allemaal niet veel makkelijker op maakte.. Toch ging ik door, het moest toch wel lukken om Evy makkelijker te kunnen ”vangen”?

IMG-20140120-WA0043
Hoe onschuldig Evy dan soms ook kan kijken, de makkelijkste is ze niet altijd geweest 😛
Daarnaast is ze ook nog eens eigenwijs. Maargoed, weer moest ik iets anders gaan bedenken.
Deze bovenstaande ‘manieren’ werken misschien voor 1 of een paar keer maar een paard is niet dom.
Als jij je paard snel moet pakken kun je dat gaan proberen. Na allemaal verschillende manieren ben ik gewoon eens in de wei gaan zitten. Halster en halstertouw in m’n hand en daar zat ik dan op een stapel stenen, wachtend tot dat Evy misschien een keer zou komen. Dit is de eerste keer niet echt gelukt. Ze kwam wel wat dichterbij maar niet helemaal bij mij, maar ach het was een eerste stap! De dagen die volgde ging het allemaal veel en veel makkelijker. Met geduld, geduld en nog eens geduld kom je al een heel eind! Uiteindelijk kwam Evy ook helemaal naar me toe. Zo af en toe wou ze nog wel een weg glippen maar dan liet ze zich toch maar pakken. Nu, ongeveer (ik denk) 3/4 jaar later kan ik haar zo pakken en komt ze ook gewoon naar me toe 😀

ebyyyy

Verder ben ik daarna veel grondwerk gaan doen voor net ‘de kers op de taart’.
(Artikel over grondwerk)

me myself and i

equinonline.jpg

Geef een reactie

