★ TEST: Laat olie wintervacht glanzen? ★

Voor de mensen die zich mijn vorige artikel nog herinneren, ja weer een artikel vol olie! In dat artikel kon je lezen hoe je je paard op een heleboel manier kon laten glanzen, waaronder ook door bij iedere maaltijd je paard een scheutje olie te voeren, maar dat wilde ik toch eigenlijk wel verder uitzoeken.

Ik weet dat ik het altijd bij het voer voegde zodra de paarden begonnen te verharen, het hielp ze verharen en de zomervacht eronder zou extra glanzen. Maar hoe zit dat nou met een wintervacht?

Vivaldi word s’winters altijd abnormaal pluizig en maakt een hele dikke wintervacht aan. Schattig is het zeker maar het laat hem er wel wat ouder uitzien. Een beetje glans zou niet verkeerd zijn. Dus omdat Vivaldi nu langzaam weer in zijn wintervacht komt ga ik hem nu elke dag bij zijn maaltijd een scheutje olie geven. En natuurlijk foto’s maken om te kijken of het echt effect heeft!

Ik zal elke week een Update plaatsen met een nieuwe foto van Vivaldi’s vacht en met eventuele tips of dingen waar ik tegen aan ben gelopen.

Deze foto is afgelopen zaterdag (eergisteren) genomen. Je kunt zien dat Vivaldi al een aardig vachtje heeft… Maar wacht maar tot zijn final form!

Over een week zien jullie de eerste update! 🙂

Geef een reactie

