★ How To: Jailbreak je Iphone ★

Jup weer eens wat anders dan normaal, maar ik vond dit zo cool dat ik het even met jullie wilde delen.

Dat ik van ijs houd is logisch, maar nog beter; ik werk ook in een ijszaak. Als het weer slecht is dan zit je maar met je collega te wachten tot je mag sluiten, want er zijn toch geen klanten. En dan praat je echt over de meest rare, grappig en leukste dingen. Laats hadden we het nog over telefoons, ik en mijn collega hebben beide een IPhone. Maar die van haar had iets speciaals. Ze had er tonnen met gave speciale apps op staan waar ik nog nooit van had gehoord, zij had ge-jailbreaked!

Dat ik er helemaal niks van had gehoord is niet waar, ik herinner me dat mijn vader ook zoiets met zijn Samsung Galaxy S6 had gedaan. Bij Jailbreak download je in feiten een programma op je computer en installeer je het daarna op je IPhone (ook mogelijk voor Android). Door het downloaden van dat systeem, ben je door de veiligheid van Apple heen. Dat klinkt heel gevaarlijk maar dat is het niet. Het enige dat veranderd na jailbreaken is dat je een extra app op je telefoon heeft staan, Cydia.

Je zou Cydia kunnen zien als een soort App Store, maar dan met de meest gave apps ooit, apps die niet zijn goedgekeurd door Apple, maar ook een heleboel programma’s. Dingen zoals Popcorn Time, League of Legends, gratis de pro-spotify, middel vinger emoji en het hele uiterlijk van je IPhone veranderen zijn nu allemaal mogelijk!

Zo Jailbreak je IOS 8.4:

Je begint door je IPhone aan je computer te koppelen en aan te geven dat je deze computer vertrouwd.  Mocht je een Iphone 5s of hoger hebben moet je ook je Touch-iD en wachtwoord uit zetten, log uit in iCloud, zet zoek m’n IPhone uit en zet je telefoon in Air-plain mode.

Mocht er iets misgaan is het wel handig om je al je gegevens op te slaan in iCloud in Itunes op je computer.

Nu kun je Cydia op je computer installeren, kies de versie die bij je computer hoort:

Taig 2.3.0 Windows Link HERE: Taig 2.3.0 8.4 Download OR Taig 2.3.0 Mirror Download

PP Jailbreak for MAC Link HERE: PP Mac Jailbreak DL or PP Jailbreak Mac Mirror

Zodra je het programma hebt gedowload is het makkelijk om dit op je begin scherm te plakken, en kun je hem aanklikken.

Dit is het scherm dat je vervolgens ziet staan, gezien ik iets verkeerd heb aangeklikt bij het downloaden is het bij mij is het chinees, maar dat gebeurt normaal niet. Unistall het linkje met de rode cirkel even, dit is zodat Itunes niet constant een stokje ervoor gaat steken tijdens het downloaden van Cydia op je computer, Mocht dit niet lukken is het niet erg maar zul je iTunes gewoon een paar keer weg moeten klikken. Klik daarna op de grote knop in het midden van je scherm.

Vervolgens krijg je dit scherm, even vertaald staat hier dus gewoon de basis dingen die ik eerder al heb gezegd, zoek je IPhone uitzetten, Airplane mode aan enz.

Ben je er helemaal klaar voor kun je op de rechter knop drukken.

En hij zal beginnen met het downloaden op je Iphone! Je telefoon zal in een soort slaapstand gaan en opnieuw opstarten, dit is normaal. Het downloaden duurt 5 tot 10 minuten. Als je klaar bent open je de Cydia, en zul je rechts boven in ‘confirm’ zien staan. Klik hier op, en gefeliciteerd je hebt gejailbreaks!

Let wel op, met de tweaks die je installeert. Als je 30+ tweaks installeert op een wat oudere apple telefoon kan hij wat langzamer worden, maar vanaf de Iphone 5, moeten er geen problemen zijn.

Favoriete Tweaks:

En dan nog natuurlijk mijn 6 Favorieten Jailbreak Tweaks! Ik heb ze niet perse op volgorde van liefst naar minst liefst, maar deze raad ik wel iedereen aan.

  1. Popcorn Time

Je kent het programma op je computer vast wel, vergelijkbaar met Netflix maar dan gratis. Ik heb zelf Netflix en kijk dan ook vanaf daar gewoon mijn films en series, maar ook Netflix heeft gewoon niet alles, en popcorn time wel. Helaas kun je wel voor popcorn time zoeken in de app store, maar dan vind je alleen een stom spel waarbij je de namen van films moet raden. Met Cydia kun je popcorn time wel gewoon op je telefoon gebruiken.

Op mijn IPhone 6 heb ik er absoluut geen problemen mee en werkt het net zo goed als op een computer, maar ik kan me voorstellen dat het op wat oudere telefoons een vrij zware app kan zijn. Maar nu popcorn time niet meer beschikbaar is is dit ideaal!

2. IGotYa

IGotYa, is een app voor de veiligheid van je IPhone, op het moment dat je je telfoon kwijt raakt en een persoon probeert hem te openen en typt  het wachtwoord 2 keer fout, maakt IGotYa een foto met de voor camera en zet je data aan mocht je geen wifi hebben en stuurt deze inclusief de locatie waar de telefoon is gevonden naar je mail.

3. Phantom

Phanton geeft je de optie om foto’s uit je camera roll te verzamelen en deze naar mensen te sturen of zelfs in je verhaal te zetten in snapchat. Mocht je nou eindelijk die perfecte foto hebben en heb je deze niet maar snapchat gemaakt en wil je hem toch in je verhaal zetten? Phanton red je!

4. Springtomize 3

Ik moest letterlijk heel even op zoek naar GIF-afbeeldingen om te laten zien wat deze app kan doen. Zoals je ziet kun je alles qua uiterlijk aanpassen in je telefoon met deze tweak. De icons, de manier hoe je icons bewegen als je naar een volgende pagina gaat, hoeveel er op een pagina zitten

5. Zeppeling

Zeppeling geeft je de kans om de status balk boven aan je IPhone helemaal te customizen.  Zo kun je bijvoorbeeld zoals hier boven is gedaan, een Nike of Superman logo toevoegen, ook kun je je batterij er anders uit laten zen, je wifi icon van kleur veranderen en ga zo maar door.

6. Jellylock 6

Mocht je net van een Android telefoon afkomen en heb je een beetje spijt kun je ook weer terug gaan! Jellylock 6 geeft je de kans je IPhone helemaal te customizen als een Android telefoon, zo kun je je lock screen veranderen, Android apps, op je telefoon installeren een aan aantal andere opties van Android op je telefoon gerbuiken!

Dit was mijn artikel over Jailbreak, ik hoop dat jullie het leuk vonden en er iets aan hebben gehad. Let wel op op het moment dat je IPhone gejailbreaked is is hij niet meer onder garantie. Dus moet je hem laten repareren bij een app store, zul je even Cydia moeten verwijderen maar dat is zo gedaan!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Geef een reactie

