★DIY Neckrope maken!★

Altijd al een neckrope willen hebben maar nog niet kunnen kopen? Waarom kopen als je het ook zelf kunt maken?! 😀 Het is super eenvoudig en ook nog eens goedkoper. Het enige wat je nodig hebt is een oud halstertouw en een leuke kleur draad.



Allereerst verzamelen we alle spullen die je nodig hebt. Dit zijn:
– halstertouw
– draad
– naald
– schaar

1
2

Vervolgens knippen we de musketon eraf. Dit is het clipje waarmee je het halstertouw aan een halster klikt.
3

Nu dit eraf is geknipt kunnen we over gaan op stap 3! Aangezien er bij dit touw aan het eind ook nog wat (volgensmij) rubber/plastic zit moeten we dit er ook afknippen. Het kan ook zo zijn dat het halstertouw wat jij hebt aan het eind gebrand dit. Knip dit stukje er dan af.
4

Bepaal vervolgens de maat van je pony/paard. Dit zou je kunnen doen door met een meetlint de nek/hals te meten. Je kunt het ook op de gok doen, dit het ik gedaan.
5

Hier steek je dus de naald door. Zo ziet het er dan uit.
6

Je ziet al een beetje de neckrope vorm erin komen. Nu steek je het draad door de naald heen en trek je het touw een heel stuk door het halstertouw.
7

Wikkel het touw nu om het halstertouw. Zorg dat alles dicht op elkaar zit en je dus niet meer de kleur van het halstertouw eronder ziet.
8

Doe dit zo’n 3 cm ongeveer. Dit kun je zelf bepalen, de een vind langer mooier dan kort. Knoop daarna de uiteindes aan elkaar vast. Nadat dit vast zit kun je het touw gaan rafelen. Waarschijnlijk word het touw een beetje ongelijk maar dit kun je daarna gelijk afknippen. Doe dit bij allebei de touwen.
9
Het zal er nu als volgt uitzien. Je ziet hier ook dat het uiteinde wat ongelijk is. Dit heb ik daarna dus recht geknipt.
10
Als je dit recht hebt geknipt zal het er ook mooier en voller uitzien. Nadat je het hebt afgeknipt kun je het nog even door borstelen dan word het wat pluiziger en is dit het resultaat! Je neckrope is nu af 😀
11
Maar natuurlijk is het ook leuk om het nog iets extra’s te geven. Je kunt zoals ik dit heb gedaan een hangertje erbij maken. Dit doe je gewoon met wat draad, een sluiting en wat kralen. Op de volgende foto snappen jullie vast wel wat ik bedoel.
12

Deze neckrope heb ik gemaakt voor een ander meisje en haar pony, en dit is dan het resultaat als de pony hem aan heeft!
13

Veel plezier met jullie zelfgemaakte neckrope 😀

Naamloos

Geplaatst in DIY

11 gedachtes over “★DIY Neckrope maken!★

  1. Hooi, ik heb een vraagje! Hoe maak je de neusband van een touwhalster? Ik vind dit onwijs gaaf, maar ik kan nergens vinden hoe je t maakt :’)

    Like

    1. Hoi Sanne!
      Ik zal eens gaan kijken hoe ze dat doen 🙂 Dan zet ik het er binnenkort op.
      Laat dan wel meteen een paar verschillende manieren zien 😉

      Like

Plaats een reactie